Groen overhandigt klachten en voorstellen reizigers aan NMBS

Vorige maand vond de jaarlijkse Valentreinactie van Groen plaats. Hiermee wil de partij de reizigers die voor openbaar vervoer kiezen een hart onder de riem steken. Met de actie verzamelde de partij ook suggesties over hoe de kwaliteit van de treinreis kan verhoogd worden. Vandaag bood Stefaan Van Hecke, kamerlid voor Groen, de resultaten aan bij de NMBS. 

Van Hecke: “Alles begint natuurlijk bij de onmiddellijke herziening van het vervoersplan. Vooral in kleine stations is het aanbod nu ontoereikend. Daarnaast merkten we dat de reiziger ook ontevreden is over de kwaliteit, de netheid van de treinen en over het gebrek aan zitplaatsen.” 
 
Vorige maand deelde onder meer voorzitter Meyrem Almaci koffiekoeken en koffie uit op de trein, en aan verschillende stations in het hele land werden flyers uitgedeeld, waarop reizigers hun ideeën voor een ideale treinrit konden neerschrijven. Groen verzamelde op die manier veel reacties van de treinreizigers. Onder de ideeën een heel sterke vraag naar meer comfort, onder de vorm van meer stopcontacten, meer opslagruimte, gratis wifi en een koffiebar. Het winnende idee, voornamelijk omwille van de creatieve omschrijving, kwam van Jasmien De Doncker. Ook zij kreeg een pancarte met de meest voorkomende voorstellen.
 

Tags: 

Pers: 

Werk: